Misiunea socială a marilor companii

Misiunea socială a marilor companii Misiunea socială a marilor companii

Din ce în ce mai multe companii nu se mai mulțumesc doar cu a face fapte de caritate, ci fac din misiunea lor o misiune socială. Pe lângă beneficiile pe care le are asupra societății, responsabilitatea socială a companiilor aduce avantaje pentru sistemul lor de recrutare, dar și pentru marketingul orientat către consumator. Studiile efectuate la nivel mondial arată faptul că peste 50% din persoanele chestionate ar fi dispuse să plătească mai mult pentru produsele și serviciile furnizate de companii care se angajează să aibă un impact social sau de mediu pozitiv, iar două treimi dintre ele ar prefera să lucreze pentru o astfel de companie. Termenul de Responsabilitate Socială Corporativă (CSR) se referă tocmai la această practică în creștere a companiilor orientate către profit: acestea își asociază misiunea cu o cauză socială relevantă sau cu programe de bine. 

Pentru noi, cetățenii, este important să cunoaștem și să promovăm aceste inițiative ale companiilor responsabile din punct de vedere social, atât pentru a le încuraja eforturile, cât și pentru a oferi celorlalte firme și organizații un exemplu în legătură cu încorporarea mediului social în misiunea lor. Așadar, în continuare vom prezenta câteva dintre cele mai frumoase inițiative ale marilor giganți din economia internațională. 

 

  • LEGO

Grupul LEGO este unul din cele mai semnificative exemple despre cum responsabilitatea socială poate fi un avantaj imens pentru un brand cunoscut. Dedicarea lor către impactul social a început în anul 2014, când un video al organizației Greenpeace a pus presiune pe companie să își încheie parteneriatul de 50 de ani cu Shell Global, din cauza planurilor lor de foraj în Arctica. Mai apoi, amploarea angajamentului lor a făcut din compania daneză un exemplu excelent al impactului major al CSR. Întreprinderea are parteneriate cu organizații precum World Wildlife Fund și și-a asumat un angajament de reducere a amprentei de carbon, lucrând pentru atingerea obiectivului de 100% energie provenită din surse regenerabile până în anul 2030. De asemenea, LEGO și-a asumat un angajament public față de practicile etice de afaceri și standarde ridicate pentru drepturile omului pentru angajații companiei și a fost recent clasificată drept unul dintre cele mai importante exemple de responsabilitate socială de către Reputation Institute. 

 

  • Google

Pe lângă faptul că este cel mai popular motor de căutare din lume, Google și-a atins, în anul 2017, obiectivul de 100% energie regenerabilă și este acum cel mai mare cumpărător de energie regenerabilă de pe planetă. Totodată, compania oferă subvenții pentru diferite inițiative dedicate impactului social, dar și ore libere plătite pentru angajați în timpul cărora aceștia se dedică activităților de voluntariat. Așadar, este de admirat faptul că Google încearca să modeleze aproape fiecare parte a companiei din perspectiva impactului social. 

 

  • Levi Strauss

V-ați întrebat vreodată dacă blugii dumneavoastră contribuie la deficitul de apă al planetei? Cel mai probabil, majoritatea consumatorilor nu se gândesc la acest aspect când vine vorba de cumpărături, dar este o întrebare importantă pentru compania Levi Strauss, care în ultimii ani s-a angajat să reducă semnificativ cantitatea de apă utilizată în producția lor de blugi, un produs pe care îl confecționează încă din 1873. Potrivit site-ului oficial, proiectarea și fabricarea lor a economisit peste 1 miliard de litri de apă de la înființarea inițiativei, în anul 2011. De asemenea, compania a contribuit la sprijinul persoanelor infectate cu HIV/SIDA, la reciclarea hainelor și la reducerea contribuției pe care acestea o au în schimbările climatice.

 

  • Starbucks

Cu mulți ani de experiență în spate, Starbucks a avut un impact pozitiv asupra comunității globale. Compania a creat inițiativa „Practici de cafea și de echitate pentru fermieri” care urmărește să ofere producție ecologică de cafea verde. De asemenea, s-a dedicat oferirii fermierilor a unui milion de arbori de cafea și sprijină Ethos Water, un brand care încearcă să creeze accesibilitate la apă curată pentru mai mult de un miliard de oameni. Cei de la Starbucks și-au stabilit și următoarele obiective de atins până în 2025, printre care se numără angajarea a 25.000 de veterani și 10.000 de refugiați în 75 de țări pentru ca aceștia să facă parte din forța de muncă.

 

  • Microsoft

Microsoft este una din companiile care au schimbat modul în care funcționează lumea, însă ambițiile lor depășesc ceea ce se vede în fața ecranelor. În anul 1983, Microsoft a fondat propriul program de donații, strângând 17.000$ pentru caritate. Conform site-ului lor, compania nu a acordat doar timp (angajații au petrecut peste 5 milioane de ore făcând voluntariat în ultimii 13 ani), ci și bani. De fapt, programul lor a atins un total de 1.6 miliarde de dolari donați în 2017 și este pe cale să ajungă la 2 miliarde de dolari până în 2020. Gigantul a creat, de asemenea, Microsoft Philanthropies, o inițiativă socială care lucrează cu organizații nonprofit, guverne și companii pentru a crea „un viitor în care fiecare persoană are abilitățile, cunoștințele și oportunitatea de a obține mai mult”.

 

Aceste sunt doar câteva exemple de companii care arată cât de ample și variate pot fi programele de responsabilitate socială corporativă. Indiferent dacă este vorba despre donarea propriilor produse celor care au nevoie, strângerea de fonduri pentru o cauză demnă sau crearea propriei fundații, orice afacere poate prioritiza impactul social. Împreună cu binele pe care îl face pentru comunitate, brand-ul are de câștigat prin atragerea clienților și angajaților talentați.