O altfel de perspectivă asupra coronavirus

O altfel de perspectivă asupra coronavirus O altfel de perspectivă asupra coronavirus

În ultimele săptămâni, viețile noastre s-au schimbat radical din cauza COVID-19. Peste 200 de țări au fost afectate de pandemie, iar numărul cazurilor de persoane infectate se apropie de 1.000.000 la nivel mondial. Omenirea se confruntă în mod cert cu o criză globală, o criză pentru care nu am fost pregătiți. 

Cel mai important lucru pentru statele afectate este să acționeze rapid și eficient. Viteza nu este o problemă în era digitală în care trăim: informația circulă atât de repede, încât ne este dificil să ținem pasul cu toate noutățile privind acest subiect și cu greu reușim să filtrăm știrile pe care le citim. Bineînțeles, dezbaterile pornite în jurul coronavirusului sunt foarte numeroase, începând cu implicațiile medicale ale acestuia și până la criza economică ce se preconizează. Oamenii de știință și specialiștii sunt din ce în ce mai implicați în căutarea răspunsurilor și soluțiilor, atât pentru situația actuală, cât și pentru crizele similare ce vor urma de acum încolo. Astfel, suntem înconjurați de teorii, statistici, fake news, iar de fiecare dată când deschidem televizorul, lucrurile par din ce în ce mai rele. În România, au fost înregistrate peste 2000 de cazuri, dintre care câteva sute sunt doctori. Sistemul de sănătate este complet depășit de situație, iar medicii nu dispun de echipamentele necesare pentru a se lupta cu virusul.  

Scenariul este unul foarte trist, cu siguranță, însă trebuie să încercăm să privim partea plină a paharului. Având în vedere că suntem ,,închiși” în casele noastre și ritmul nostru de viață este mult mai lent, este dificil să stăm departe de social media sau de orice alt canal de informare și ajungem adesea să ne simțim copleșiți de tot ce aflăm. Cu toate acestea, cel mai bun lucru pe care îl putem face pentru sănătatea noastră este să stăm în casă și să rămânem pozitivi, pentru că există și vești bune. Unul dintre motivele de bucurie este solidaritatea de care au dat dovadă oamenii, sprijinind societatea prin donații și inițiative altruiste. În țara noastră, din ce în ce mai multe companii se orientează către partea socială, iar în continuare vom prezenta doar câteva dintre faptele bune ce au venit în ajutorul luptei împotriva coronavirusului: 

  • Mega Image a donat 1,16 milioane de lei către Crucea Roșie Română pentru achiziția a 12 echipamente de ventilație medicală;
  • grupul Enel România a donat 100.000 de euro pentru a sprijini activitatea Institutului Național de Boli Infecțioase – Matei Balș;
  • OMV Petrom a donat 1 milion de euro către Crucea Roșie Română, fonduri ce vor fi folosite pentru achiziția de echipamente de testare;
  • BCR a donat 2,5 milioane de lei pentru spitale locale, comunități și ONG-uri;
  • Banca Transilvania a donat 1,4 milioane de lei pentru achiziția de aparatură medicală pentru spitalele de stat din România;
  • BRD a donat 1,7 milioane de lei pentru achiziția de aparatură medicală;
  • Mastercard și Catena au donat câte 100.000 de euro către ,,Asociația Dăruiește Viață”, respectiv ,,Organizația Salvați Copiii România”, două dintre asociațiile care redirecționează donațiile către susținerea sistemului medical românesc;
  • Avon România a donat 1,7 tone de produse de igienă pentru centrele de carantină din București;
  • Platforma BiziHub.ro oferă promovare gratuită afacerilor locale pentru a le sprijini în contextul coronavirusului;
  • Sphera Francise Group doneaza 100.000 de euro către organizația Crucea Roșie Română în vederea achiziționării de echipament medical și asigură, totodată, mese zilnice pentru o parte din angajații Direcției de Sănătate Publică din București, prin intermediul brandurilor KFC și Pizza Hut;
  • Aqua Carpatica donează apă spitalelor în care sunt internați bolnavii de coronavirus;
  • PROFI a donat 1.000.000 de lei pentru achiziția de aparate de ventilație pentru secțiile de ATI din țară.

Desigur, lista poate să continue și devine mai lungă pe zi ce trece, iar cu fiecare gest caritabil al companiilor, din ce în ce mai mulți antreprenori sunt inspirați să le ia exemplul. Este foarte greu să intuim evoluția economiei în viitorul apropiat, însă putem spera că întreprinderile sociale vor pătrunde cu încredere pe piață și în număr cât mai mare. 

Bineînțeles că faptele bune (dar și veștile bune) nu se opresc la graniță, acestea apar în toate celelalte țări afectate. Începând de la donația de 800 de milioane de dolari prin care Google susține lupta împotriva virusului și până la cântecele cu care italienii și-au înveselit vecinii de la balcon, pare că fiecare dintre noi încearcă să ajute așa cum poate, astfel încât să depășim cu bine situația cu care ne confruntăm.

Acest virus va schimba în mod cert omenirea. Direcția lucrurilor va fi stabilită de marile puteri mondiale, iar felul în care va evolua această criză depinde foarte mult de deciziile pe care le luăm acum. Posibilitățile sunt multiple, însă cel mai important este ca oamenii să rămână uniți în solidaritate, căci doar așa vom putea reveni la viețile noastre normale cât mai repede. Poate lumea va arăta diferit și viețile noastre se vor schimba, însă indiferent de ce se va întâmpla, ar trebui să ne bucurăm pentru lucrurile bune care se întâmplă în prezent și să privim cu speranță spre viitor.

Sursa: aici.