Povestea mea de bine, de la IDEE la SUCCES! Dibrex Tour S.R.L.

Dibrex Tour S.R.L. Dibrex Tour S.R.L.

Ești interesat de excursii de agrement sau de închiriere de echipament de camping și esti din zona orașului Brăila? Atunci avem soluția potrivita pentru tine! Dibrex Tour SRL este o societate comercială care oferă aceste servicii, mai exact excursii (cu durata cu 2/4/6/8 ore) pe Dunăre, cu ajutorul a două bărci de agrement, iar celor interesați să petreacă mai mult timp în natură le pune la dispozție echipament de tip corturi, saltele, mese, scaune, generator etc, contra cost. Clienții vor beneficia de un pachet de turism ofertant, care presupune preluarea lor din locații predefinite, vizitarea locațiilor de interes și camparea în locații din sălbăticiile Brăilei.

În contextul modificării obiceiurilor de consum ce au survenit pe fondul pandemiei, este de așteptat ca reducerea călătoriilor către destinațiile turistice clasice din afara României și reducerea bugetelor alocate pentru astfel de activități să genereze orientarea către servicii de turism din România și valorificarea unor obiective de turism care nu au fost puse în valoare pe măsura potențialului lor, situație în care se află și sectorul de Dunăre aferent județului Brăila, Insula Mare a Brăilei și Insula Mică a Brăilei. Astfel, tipurile de servicii propuse vizează acoperirea nevoii de a petrece timpul liber atât pentru persoanele care trăiesc în zonă, cât și pentru persoanele aflate în tranzit sau cei care își doresc să petreacă timp în aer liber în zonele sălbatice ale acestei zone. Cu toate că Dunărea, în zonă, este foarte ofertantă pentru vizitatori, în momentul de față acest segment nu este dezvoltat, iar variantele sunt limitate.

Echipa Dibrex Tour își propune să construiască o platformă de promovare online (pagină web și social media) a serviciilor oferite, a orașului Brăila și a frumuseților sălbatice ale zonei, prin care să atragă cât mai mulți clienți. Prin înființarea acestei întreprinderi sociale își doresc să dea comunității o nouă direcție de dezvoltare și de exploatare a frumuseților zonei, în condițiile în care potențialul turistic al Dunării este valorificat la nivel foarte scăzut.

Veniturile realizate de firmă vor servi realizării misiunii sociale de ajutorare a categoriilor sociale defavorizate și aflate în risc mare de excluziune. Misiunea socială va urmări oferirea unor experiențe care să crească calitatea vieții celor menționați și să ofere noi perspective pentru copii, care se află la început de drum în viață, dar și pentru bătrâni, care vor beneficia de lucrul cu copiii. Realizarea misiunii sociale presupune asigurarea de venituri din activitatea comercială a firmei, cu mențiunea că bunurile ce vor fi achiziționate pentru asigurarea activității comerciale vor fi utilizate și pentru realizarea misiunii sociale. Vor crește capacitatea de inserție pe piața muncii a persoanelor din grupurile vulnerabile, respectiv vor crea locuri de muncă de care vor beneficia persoane șomere, indeplinind, astfel, scopul de a lupta împotriva excluziunii, discriminării și șomajului.

Misiunea socială va fi reprezentată de îmbunătățirea condițiilor de viață a celor două categorii menționate (copii și bătrâni), ale căror nevoi nu sunt acoperite suficient de politicile publice existente. Concret, se va implementa programul ”Bunici de împrumut”, prin care se urmărește crearea unor experiențe comune pentru copii și bătrâni în cadrul unor tabere pe Dunăre și alte activități adiacente, precum angrenarea lor în activități adiacente, cu caracter cultural sau de divertisment (film, teatru, concert, muzeu etc). În acest context, societatea va avea în vedere dezvoltarea de parteneriate cu instituțiile relevante și organizarea

de minitabere mixte pe parcursul unei zile. De asemenea, firma își propune și să angajeze din categoria grupurilor vulnerabile șomeri de lungă durată sau persoane peste 55 de ani.

Rezultatele pe care își propun să le obțină sunt următoarele:

  • Menținerea celor 5 locuri de muncă;
  • Crearea și menținerea sediului social;
  • Atingerea unei cifre de afaceri de 15.000 lei în primul an de activitate, iar în al doilea de 20.000lei;
  • Crearea a 2 tipuri de servicii prin care să atragă minim 100 de clienți pe an;
  • Imbunătățirea stilului de viată pentru 50 de bătrâni instituționalizați și 50 de copii din centrele de plasament, în perioada de implementare.

Clienții pe care activitatea celor de la Dibrex Tour îi vizează sunt persoane fizice, cu venituri medii, locuitori ai zonei sau turiști din orașele vecine sau din străinătate care doresc să petreaca timp în natură sau să viziteze împrejurimile. Societatea va urmări să dezvolte relații de colaborare cu agenții economici angrenați în industria ospitalității (hoteluri, pensiuni, restaurant), vectori de imagine și nu numai, cu scopul de a facilita cât mai mult promovarea mesajului către clientela țintită.

Conform ONRC, pe raza județului Brăila mai sunt 9 agenți economici cu același cod CAEN. Acești posibili competitori nu opereaza în această piață și nu sunt activi cu oferte sau trasee. Cifra de afaceri este preponderant 0 și nu există, astfel, o competiție clară. Avantajele echipei noastre sunt serviciile integrate de transport și camping, servicii și produse noi și de calitate, echipamente noi și profesionale, inovație prin oferta serviciilor oferite, vizibilitate și promovare online.

În încheiere, dorim să facem mențiunea că subdezvoltarea acestui sector de activitate nu este cauzată de lipsa cererii, ci, ca în cazul altor zone cu potential turistic insuficient exploatat, este un cumul de factori: lipsa de viziune a antreprenorilor, înțelegerea insuficientă a dinamicității unui sector extrem de competitiv cum este turismul, neimplicarea autorităților locale, infrastructura deficitară sau promovarea la un nivel scăzut.