Povestea mea de bine, de la IDEE la SUCCES! Green Drive S.R.L.

Green Drive Green Drive

Povestea următoarei noastre afaceri de bine începe cu aceste rânduri: ”Noi nu suntem profesori clasici. Nu notăm elevii de la unu la zece și nu ne întâlnim în sala de clasă în fiecare zi. Cu toate acesta, suntem conștienți că viitorul cetățenilor va fi mai bun pe măsură ce vor mai bine pregătiți!”. Acești profesori vor forma, în cadrul proiectului nostru, echipa unei școli de șoferi moderne în orașul Buzău. Firma vrea să aducă o schimbare în acest oraș și, implicit, în comunitățile vecine, prin oferirea de cursuri gratuite pentru cetățenii cu posibilități restrânse, care nu au un loc de muncă sau care fac parte din grupuri vulnearabile. Însă această școală nu se va diferenția doar prin prisma principiilor sociale urmărite.

Planul fondatorilor urmărește utilizarea unei mașini electrice și a unei mașini hybrid pentru a reduce poluarea orașului și pentru a utiliza tehnologie de ultimă oră în pregătirea cetățenilor. Totodată, pregătirea teoretică a cursanților în vederea susținerii examenului de legislație se va face utilizând laptopuri, ceea ce înseamnă că toți cursanții școlii auto vor beneficia de tehnologie nouă.

Acest proiect social va oferi cursuri auto gratuite persoanelor care provin din categorii defavorizate, de tipul: elevi cu resurse financiare reduse, familii monoparentale, șomeri, tineri peste 18 ani care nu mai sunt cuprinși în sistemul de ocrotire a copiilor fără familie, femei victime ale violenței domestice, femei sărace, persoane de etnie romă aflate în situații de risc ridicat, părinți cu venituri foarte mici, cu copii în întreținere etc.

Chiar dacă școala de șoferi va fi localizată în orașul Buzău, serviciile acesteia vor fi distribuite local, și în împrejurimi. Cu toate acestea, legislația română permite cetățenilor săi să urmeze cursurile oricărei școli de șoferi din România, cu condiția să susțină examenul în orașul de domiciliu.

Pentru început, întrucât oferă un serviciu necesar persoanelor cu vârsta peste 18 ani (permisul fiind de categorie B), profilul clienților este unul variat. Astfel, se adresează atât persoanelor cu venituri scăzute, medii, cât și ridicate, atât bărbați, cât și femei din mediul urban și împrejurimile Buzăului. Deși piața școlilor de șoferi nu este una extrem de dinamică, vor încerca să atragă partea din populație preocupată de protejarea mediului înconjurător, de tehnologie și de viitor. Prin urmare, profilul clientului lor ideal are următoarele caracteristici:

  • Tineri entuziaști, interesați de mașinile electrice/hybrid, care își propun să obțină carnetul de șofer;
  • Persoane pasionate de tehnologie;
  • Persoane care nu sunt interesate de un mod tradițional de a parcurge cursurile școlii de șoferi;
  • Persoane care împărtășesc valori legate de protejarea mediului înconjurător, eliminarea poluării, reutilizarea energiei, responsabilitate socială etc.

Așa cum am menționat anterior, conform misiunii sale sociale, această firmă își va ghida activitatea având la bază dezvoltarea comunităților cu risc social ridicat, reducerea poluării și utilizarea tehnologiei de ultimă generație în pregătirea cursanților. Misiunea socială răspunde nevoilor comunității și se concentrează pe pregătirea persoanelor din categorii de risc social, care își pot crește șansa de integrare pe piața muncii prin obținerea unui carnet de șofer. Implicit, au șansa la un viitor mai bun, atât ele, cât și familiile lor. Astfel, profilul beneficiarilor lor sociali este următorul:

  • Elevi de liceu aflați în risc social;
  • Elevi care nu își continuă studiile;
  • Șomeri;
  • Părinți din familii monoparentale;
  • Familii cu venituri foarte mici;
  • Minorități.

Fondatorii își doresc să ajute aceste persoane să își schimbe viitorul, cu atât mai mult cu cât cererea pentru un loc de muncă în domeniul transporturilor este incă ridicată.

În zona aleasă, piața școlilor de șoferi este împărțită, din punct de vedere al furnizorilor de servicii de pregătire, în ramura școlilor auto și cea a instructorilor auto independenți (grup restrâns identificat, mai puțin de opt instructori). Ceea ce îi dezavantajează pe acești prestatori de servicii sunt mașinile vechi, greu de folosit de către tinerii din noua generație. Totodată, aceștia nu oferă cursuri de legislație la un sediu propriu, ci au, de cele mai multe ori, parteneriate cu centre care nu beneficiază de o bază modernă.

Analizând competitorii reprezentați de școlile auto, echipa Green Drive a observat că aceștia au website-uri învechite, neatractive, mașini uzate, vechi, din flota lor lipsesc mașinile electrice, nu au prezență în social media și au calculatoare foarte vechi în sălile de legislație. Astfel, avantajele Green Drive față de aceștia sunt clar diferențiatoare.

În completarea tuturor aceste argumente vă spunem și noi că persoanele care au trecut printr-o astfel de experiență auto, cu mașina electrică, au fost foarte entuziasmați, iar plăcerea de a conduce a fost una cu mult mai mare decât la o mașină clasică deoarecere au dezvoltat puterea maximă de la început, nefiind necesară o anumită turație!