Povestea mea de bine, de la idee la SUCCES! Tomorrow Social - SRL

Tomorrow Social - SRL Tomorrow Social - SRL

Societatea civilă din România este încă într-un stadiu incipient, atât din punct de vedere al organizării, cât și al finanțării. Lipsa de implicare a autorităților statului, care de multe ori consideră societatea civilă un inamic și nu un partener, alături de lipsa unui cadru legal clar au condus la o dezvoltare lentă, dezorganizată. În lipsa oricărui suport din partea autorităților, singurele cai de finanțare a proiectelor sociale sunt: sectorul privat (în special companiile multinaționale care alocă un procent din buget către comunitate), granturile europene și fundraising de masă (cetățeni care donează pentru o cauză).

Pornind de la acest scenariu, cinci experți în domeniul organizării de evenimente și fundraising au avut ideea pornirii unui proiect unic până la acest moment, prin care să vină în ajutorul organizațiilor neguvernamentale: platforma Tomorrow Social.

Astfel, misiunea socială asumată de firma lor este să șuștină toate organizațiile neguvernamentale din județul Constanța, indiferent de domeniul de activitate, pentru a găși resursele financiare și non financiare necesare implementării proiectelor lor. Altfel spus, prin intermediul platformei create în acest scop, prezentarea fiecărui proiect social va ajunge, într-un format organizat, la toate entitățile private din județ care pot susține eforturile de implementare. În același timp, se vor genera, prin toate canalele platformei online, promovare și notorietate crescută pentru organizații și proiecte sociale, cu obiectivul de a ușura procesul de fundraising al acestora.

Fiecare proiect social va beneficia de suportul logistic și uman al echipei lor, care include un manager și 4 persoane cu peste 10 ani de experiență în fundraising, organizare de evenimente și media relations. Este un transfer de know-how vital oricărei organizații, în efortul de a reuși o promovare mai eficientă și o rată de atragere de fonduri mult mai mare.

Proiectul are două componente, prima fiind reprezentată de susținerea societății civile din județ. Pentru creșterea notorietății, firma va active sub formă unei agenții de presă a sectorului neguvernamental din județ:

  • fiecare organizație și proiect social implementat în județ va avea o prezentare detaliată, promovată atât prin intermediul site-ului lor, cât și prin intermediul canalelor de comunicare generate de acesta: Facebook & Instagram;
  • în momentul în care un proiect social este în perioada de pregătire, va beneficia de o campanie integrată de comunicare pe canalele de comunicare;
  • o parte importantă a fiecărei campanii de promovare va fi „fundraising-ul de masă”, cetățenii fiind invitați fie să devină voluntari, fie să doneze pentru implementarea proiectului;
  • fiecare campanie de promovare va beneficia de suportul unei „vedete”/ persoane cu notorietate din județ, care practic vă adopta cauza și își va asuma promovarea;
  • pentru fiecare proiect se vor genera câte două comunicate de presă, trimise către țoață mass media din județ și se va implementa și partea de follow-up.

Alături de componenta de notorietate, al doilea punct esențial este finanțarea proiectelor sociale. Fie că discutăm direct despre susținere financiară sau despre susținere logistică - de materiale sau de produse necesare implementării, platforma va profesionaliza efortul de fundraising al inițiatorilor prin:

  • crearea unei prezentări profesionale a fiecărei organizații și a proiectului social propus;
  • crearea unor „pachete de parteneriat/sponsorizare” dedicate mediului de afaceri din județ. Vor fi detaliate atât beneficiile de imagine pe care un potențial partener le câștigă în urma asocierii cu proiectul social, cât și rezultatele sociale generate în urma implementării;
  • prezentarea și pachetele de parteneriat vor ajunge la toate companiile din județ, utilizând și filtre de eficientă. Pentru a crește șansele de reușită ale fiecărui demers, se va genera un parteneriat de durata cu Camera de Comerț și Industrie Constanța, un facilitator prin excelență al relațiilor cu mediul de afaceri;
  • în momentul în care un partener comercial este confirmat, echipa se va asigura că beneficiile intrării în proiect vor fi realizate: sigla partenerului pe toate materialele de comunicare, pe toate canalele de promovare a proiectului (site, Facebook, Instagram), menționare în comunicatele de presă.

Din punct de vedere al beneficiarilor misiunii sociale asumate, putem spune că există trei paliere distincte de public:

1. inițiatorii oricărui proiect cu caracter social din județul Constanța: fundații, asociații, grupuri de inițiativă sau persoane fizice cu un scop și un proiect social la nivel de județ;

2. beneficiarii direcți ai proiectelor sociale pe care le vom susține, numărul acestora crescând proporțional cu numărul de proiecte reusite;

3. publicul larg - prin intermediul campaniilor de comunicare, din ce în ce mai mulți cetățeni din județul Constanța vor afla că pot susține financiar proiectele în mod direct sau că se pot implica în calitate de voluntari.

Că rezultate, echipa se așteaptă la:

  • poziționarea organizației drept resursă numărul 1 la nivelul județului Constanța atât în ceea ce privește activitatea societății civile, cât și pe cea a organizatorilor de proiecte și evenimente private independente;
  • poziționarea portalului online drept principala resursă de informare și susținere directă a societății civile din județ;
  • poziționarea organizației drept principal partener al mediului de afaceri din județ în ceea ce privește gestionarea bugetelor alocate pentru proiecte sociale cât și implementarea acestora;
  • poziționarea platformei că partener stabil și credibil în raport cu instituțiile locale și județene ale statului.

Cum echipa are capacitatea de a prelua și implementa de la zero atât campania de promovare a oricărui eveniment din județ, cât și partea de strângere de fonduri, putem afirma că este o echipă care deține formula succesului. Principalii competitori, la nivel național, sunt în fapt marile agenții de publicitate care au expertiza de a realiza o campanie de comunicare, dar și relațiile directe cu branduri multinaționale care pot sprijini financiar orice proiect. Însă activitatea lor nu este concentrată în acest sens, deoarece, de multe ori, și ele apelează la un fundraiser experimentat pentru a reuși să atragă fondurile necesare.

Altfel spus, o organizație care să asigure atât partea de comunicare cât și partea de fundraising la nivel integrat, în cadrul aceleiași echipe, nu există. Iar dacă discutăm doar despre județul Constanța, putem afirmă fară nicio problema că nu există o concurență reală pentru afacerea socială Tomorrow Social.

Suntem convinși că un astfel de proiect va aduce schimbări majore în ceea ce privește eficiența organizațiilor societății civile din județul Constanța, din care va rezultă un număr mai mare de beneficiari ai proiectelor sociale, dar și o mai mare implicare a publicului larg