Povestea mea de bine, de la IDEE la SUCCES! Întreabă farmacistul SRL

Întreabă farmacistul SRL Întreabă farmacistul SRL

Cea de-a treia poveste din seria afacerilor noastre de bine ne ajută ca, la nevoie, sa nu mai apelăm la serviciile ”doctorului” Google atunci când (credem că) avem anumite simptome, autodiagnosticându-ne și tratându-ne conform Internetului, deoarece ne duce aproape de personal medical calificat care ne vine în ajutor. Pe lângă acest aspect, după cum am văzut în pandemie, nevoia unor servicii medicale competente la distanță a fost una importantă și a rezolvat multe probleme sociale, concrete ale oamenilor. Pornind de la aceste premize, cinci tineri din Tulcea au venit cu ideea creării unei platforme și a unui chat medical online, gratuit, care să ofere celor care au nevoie informații de referință în legătură cu sănătatea.

Așa a luat naștere o nouă întreprindere socială care vine în ajutorul comunității noastre, la nivel național, mai exact firma ”Întreabă farmacistul SRL”. Acesta va fi un centru de informare și orientare care va avea următoarele modalități de contact:

  • Un info line dedicat, care poate fi apelat cu tarife obișnuite de persoanele interesate de informații farmaceutice;
  • Un site care va contine aceste informații organizate (secțiune cu datele de contact ale unităților medicale, secțiune de adresare întrebări, de noutăți, de afecțiuni, de ingrediente și substanțe active, de piele și cea de recomandări);
  • Un chat unde se poate poate accesa același serviciu ca și la numărul de telefon.

Misiunea socială a acestei firme este aceea de a sprijini pacienții prin informare și orientare in multitudinea de opțiuni, între zecile de variante de pe piață, în găsirea tratamentului care se potrivește cel mai bine nevoilor lor concrete. Serviciile puse la dispoziție urmăresc imbunătățirea stării de sănătate și înlăturarea pericolelor legate de aceasta, dar și educarea populației în legătură cu automedicația sau noile soluții farmaceutice existente pe piață.

Beneficiarii misiunii lor sociale sunt persoanele fizice (pacienții) care doresc să afle informații legate de propria lor sănătate. Cu cât beneficiarii sunt mai în vârstă sau aparțin unor categorii special precum: nedeplasabilii, mamele, bătrînii, oamenii singuri care nu au la cine să apeleze, cu atât acest serviciu este mai util și necesar.

Serviciul va fi unul de interes întrucât se adresează pieței naționale, unde echipa fondatoare estimează un număr potential de aproximativ 8 milioane de oameni interesați de întrebări sau soluții de sănătate în legătură cu farmacia. De asemenea, interesul pentru domeniul sănătății nu este unul sezonier, astfel încât echipa se așteaptă la unul constant pe tot parcursul anului. În funcție de evoluția solicitărilor primite, cei cinci membri se gândesc deja și la posibilitatea de a permanentiza programul, 24h din 24, pentru a ajuta oamenii în orice moment al zilei.

Pentru a realiza acest centru de informare și orientare, pe lângă manager, vor fi angajați patru farmaciști și asistenți de farmacie, care vor asigura mentenanța acestei linii și care vor asigura conținut pentru articolele care apar pe site. Practic, ei vor avea un răspuns pentru orice întrebare de tipul:

  • La ce folosește acest medicament?
  • Ce medicament ar fi indicat pentru simptomele mele?
  • Cum trebuie administrat acest medicament?
  • Se potrivește soluția aleasă pentru condiția mea medicală?

Ca pas următor, echipa își propune sa vândă și pachete de informare eventualilor parteneri interesați (farmacii fizice, online, producători de medicamente etc), dar și să realizeze cursuri offline si online de educare a pacienților în legătură cu domenii concrete, de interes, cum ar fi maternitatea, contextele sezoniere, bolile cronice, soluții noi de tratament etc.

Astfel, se vor îndeplini efectele sociale, care încep, în primul rind, cu serviciul în sine, gratuit și accesibil de acasă, dacă pacientul nu dorește sau nu se poate deplasa.

Cei cinci membri fondatori au analizat piața medicală îndelung, astfel încât să fie conștienți și de riscurile care pot apărea pe parcurs. Blocajele financiare, întârzierea procesului de achiziții, care depind de resursele obținute din acest proces, interesul scăzut al clienților la început, pentru toate aceste riscuri au fost gândite deja măsuri care să amelioreze sau chiar să stopeze instalarea lor.

Cu siguranță centrul de informare și orientare in domeniul medical ”Întreabă farmacistul SRL” va fi o #AfacereDeBine de care vom mai auzi pe viitor și așteptăm cu nerăbare lansarea liniilor telefonice și a site-ului dedicat!