Vrei să plantezi mai mulți copaci? Folosește alt motor de căutare!

Ecosia Ecosia

Schimbarea climatică este problema pentru care avem puține răspunsuri, deoarece fiecare lucru mic pe care îl facem înrăutățește situația. Cafeaua de dimineață, hainele pe care le porți, la fiecare centimetru pe care îl călătorești cu mijloace motorizate - toate adaugă mai mult dioxid de carbon în atmosferă. Dacă ar fi doar un singur element al societății noastre sau al vieții noastre personale pe care ar trebui să îl schimbăm, asta ar fi poate mai ușor de gestionat. Dar când literalmente tot ce faci afectează planeta, gândul de a rezolva problemele provocate de schimbarea climatică este paralizant.

Ecosia este un motor de căutare care donează cea mai mare parte a fondurilor sale consumabile organizațiilor de plantare a copacilor de pe glob. După ce plătește costurile operaționale și de marketing, Ecosia investește restul în proiecte pe termen lung și organizații de plantare a copacilor. Așa se face că, potrivit centralizării  Ecosia, a plantat peste 88 de milioane de copaci de la fondarea sa în 2009 . De asemenea, are o abordare „no harm”, construind ferme solare care acoperă energia necesară pentru funcționarea în sine a afacerii.

Ecosia utilizează tehnologia de căutare Microsoft Bing îmbunătățită cu algoritmi proprii pentru a-și executa serviciul. Start-up-ul din Berlin obține venituri prin reclamele pe care le afișează lângă rezultatele căutării. Când un utilizator face clic pe o reclamă, partenerul său Microsoft Bing plătește bani companiei, căutarea medie fiind de 0,5 centi. Apoi donează 80% din acest profit partenerilor săi de plantare a copacilor, care cheltuiesc în medie 22 de cenți pentru a planta un copac. În prezent, Ecosia finanțează plantarea unui nou copac aproximativ la fiecare două secunde.

După ce a primit 21.500 de dolari în capital de semințe, Ecosia a fost înființată oficial de Christian Kroll în decembrie 2009, în timpul discuțiilor ONU privind schimbările climatice, ce au avut loc la Copenhaga. Până în 2013, aceasta a ajuns la o bază de utilizatori de 200.000 și a adus o contribuție majoră la programul Plant a Half Milion Trees, derulat de Conservancy Nature, care avea ca scop restaurarea pădurii braziliene. În aceeași perioadă, motorul de căutare a strâns încă 250.000 de euro în finanțare și a susținut 116.000 de puieți cu donațiile sale.

În 2015, Ecosia a început să finanțeze reîmpădurirea în Burkina Faso, într-un proiect susținut de Uniunea Africană și Banca Mondială. Anul respectiv a marcat punctul în care a strâns mai mult de 1,5 milioane USD pentru protecția pădurilor tropicale. Anul următor, Ecosia s-a clasat pe locul doi în Germania pentru lista StartupRanking, care evaluează cele mai bune și mai promițătoare companii din lume. 

La sfârșitul anului 2016, donațiile sale au finanțat plantarea a cinci milioane de copaci încă din 2009, dar până în octombrie a acestui an aceasta a crescut la peste 39 de milioane. Acum, motorul de căutare are peste 7 milioane de utilizatori activi și a donat aproape șapte milioane de euro pentru proiecte de conservare din întreaga lume. Activitatea Ecosia a depășit și plantarea copacilor, participând și contribuind la mișcarea ecologistă „Centura Verde” din Kenya, care a fost fondată de laureatul Premiului Nobel pentru pace, Wangari Maathai, și are drept scop să împuternicească comunitățile rurale ale țării.

În urmă cu doi ani, firma de internet s-a asociat cu Green Ethiopia - o fundație dedicată îmbunătățirii nutriției și calității vieții  populației cu 100 de milioane de persoane - după ce țara a suferit o secetă severă. Căutările pe Ecosia au ajutat, de asemenea, fermierii de cafea din Columbia, fermierii de ulei de palmier din Indonezia, habitate naturale din sud-estul Asiei și biodiversitatea Europei.

Atâta timp cât Ecosia poate supraviețui în ecosistemul digital, va face tot ce poate pentru restaurarea ecosistemului real.

Surse: