Cât de importantă este relația pe care un copil o are cu profesorul lui?

Cât de importantă este relația pe care un copil o are cu profesorul lui? Cât de importantă este relația pe care un copil o are cu profesorul lui?

Indiferent de mediul în care trăim, rural sau urban, profesorii au o importanță mare în viața copilului. De multe ori, copiii reușesc să petreacă mai mult timp cu profesorii decât acasă cu părinții. În contextul actual de pandemie, acest aspect s-a schimbat prin faptul că educația copilului se face prin intermediul online de acasă. Totuși, profesorii ramân profund implicați în activitatea educațională a copiilor și încearcă din răsputeri să îi mențină pe aceștia interesați de domeniul cultural, științific, istoric, geografic, ș.a.m.d.

Suportul de care este nevoie pentru a facilita educația în mediul rural

Nu întotdeauna profesorii sunt capabili să dezvolte un interes spre educație studențiilor și elevilor lor. Însă putem confirma prin statistici că accesul la educație în mediul urban este mai mare decât în afara orașelor, printr-un interes mai mare pentru activitățiile casnice, prin istoricul familiilor care au ajuns în antreprenoriat din nevoie și nu prin prisma unui plan de afaceri bine stabilit, dar și prin lipsa profesorilor educați pentru a educa. De aici pornește și necesitatea răspândirii interesului de educație. Pentru a convinge un copil că lucrul pe care îl studiază este interesant, se cere ca profesorul să aibă cunoașterea inițierii.

Teach for Romania este o organizație non-guvernamentală care își propune să pregătească profesori pentru instituțiile de stat care să activeze în mediul rural. Prin acest proces, profesorii sunt instruiți să aducă cu placăcere termenul de educație în viața copiilor de la sate și să stârnească interesul pentru adunarea cunoștințelor care îi vor ajuta pe viitor. Acest proiect face parte dintr-o rețea globală, numită Teach for All, o rețea care se ocupă de dezvoltarea sistemului educațional în mediile defavorizate. Oamenii pe care îi antreneză ca și profesori Teach for Romania pot fi cu sau fără experiență anterioară de predare.

Dintre studiile efectuate de organizație pentru a stabili implicarea profesorilor în școlile de stat și motivația elevilor de a constinua studiile, se pot identifica doi indici majori negativi – România se află în topul negativ al țărilor înscrise în evaluare în ceea ce privește motivația. De asemenea, rata abandonului școlar este cu peste patru procente pentru același indice al Uniunii Europene. Aceste două elemente conduc la o rată de promovare a bacalaureatului extrem de mică, ceea ce plasează educația din România în “coșul” cu educație de calitate inferioară.

De ce este important ca Teach for Romania să continue activitatea și pe timp de pandemie

Este cu adevărat înfricoșător ce se întampla cu rata de implicare a elevului român pe timp de pandemie și este necesar să se facă pași spre o mai bună continuare a orelor de curs. Dintre cauzele care au dus spre deschiderea și organizarea Teach for Romania putem enumera educația și implicarea limitată a părințiilor, sărăcia, lipsa motivației și a pregătirii adecvate, lispa de interes a profesorilor de a fi chiar ei modele de viață pentru elevi, o atitudine nepotrivită față de elevi prin așteptări scăzute și discriminare. Viziunea organizației definește foarte bine lupta lor pentru o educație mai bună a tuturor copiilor din orice mediu, indiferent de statutul socio-economic.

Proiectele organizației care vor salva educația de calitate

Teach for All, mama navă al acestui proiect, își dorește extinderea accesului la educație peste tot în lume, prin impactul pe care îl au organizațile care promovează leadership-ul. Teach for All, o organizație mondială prezentă în peste 50 de țări, susține educația locală sprijinind valorile și viziunile fiecărei națiuni în parte. Așadar profesorii care sunt pregătiți pentru a intra în mediul educațional vor primi o instruire specifică.

În România este dezvoltat Modelul Teach. Deși inițial dezvoltat in Statele Unite ale Americii încă din 1990, modelul Teach își propune să recruteze cei mai talentați și motivați viitori profesori care prezintă caracteristici de leadership. Aceștia continuă să fie susținuți de Teach for Romania printr-o pregătire continuă și consiliere permanentă. Profesorii sunt angajați cu normă întreagă în școliile defavorizate și mențin titulatura timp de doi ani.

Sursa: aici.