Cauza socială – un câștig pentru companie

cauza sociala - un castig pentru companie cauza sociala - un castig pentru companie

Numeroase studii au demonstrat faptul că generația „millennials” a contribuit semnificativ la progresul omenirii în ceea ce privește responsabilizarea socială, cifrele raportând că 70% dintre acești indivizi sunt dispuși să plătească mai mult pentru brandurile care susțin cauze sociale. Având în vedere că acest segment de consumatori însumează o putere de cumpărare în valoare de nu mai puțin de 2,45 trilioane de dolari la nivel mondial, vânzările unei companii și succesul acesteia pot crește considerabil prin includerea unor acțiuni caritabile, îndreptate către binele comunității, și printr-o strategie de marketing orientată spre o cauză socială. 

În ultimii ani, multe dintre cele mai mari companii de pe glob au reușit, prin idei creative, să ofere sprijin financiar unor cauze sociale, adăugând elementul caritabil în propria activitate economică. Deși bugetul întreprinderilor mici este considerabil mai scăzut, unele dintre ele reușesc să doneze în fiecare an, fără să aibă o echipă de marketing numeroasă cu ajutorul căreia să creeze campanii de promovare a acestor acțiuni caritabile. Bineînțeles, nu putem trece cu vederea satisfacția personală și recunoștința de care se bucură aceste întreprinderi în urma acțiunilor caritabile, însă câștigurile ulterioare pe plan profesional pot fi un factor la fel de motivant pentru întreprinzători.

În primul rând, prin donațiile efectuate, angajatorii pot aduce un impuls foarte mare în moralul angajaților, impuls ce va produce beneficii pe planul intern al firmei. Atitudinea pozitivă și implicarea sporită a acestora va duce la o îmbunătățire generală a productivității la locul de muncă. Studiile efectuate au demonstrat că, în situația în care compania se implică activ în binele comunității, angajații se vor simți mai atașați emoțional de angajator și vor fi mai mulțumiți de activitatea pe care o desfășoară. Mai mult decât atât, dacă întreprinderea alege să doneze unei fundații a cărei obiect de activitate este în strânsă legătură cu viața personală a angajaților, efectul pozitiv manifestat asupra mediul de lucru este și mai mare (de exemplu, în cazul în care mulți dintre angajați sunt iubitori de animale sau chiar dețin animale de companie, iar întreprinderea oferă sprijin financiar unei fundații care ajută adăposturile de câini).

De asemenea, o întreprindere care donează o sumă de bani se va bucura atât de o creștere naturală a marketingului (mai concret, promovarea business-ului), cât și de o încredere sporită din partea consumatorilor. Acțiunile caritabile vor aduce un plus de valoare numelui companiei și vor demonstra clienților (actuali sau potențiali) că întreprinderea este interesată de activitatea pe care o desfășoară și de binele comunității. Oportunitățile sunt foarte variate: donațiile companiei ar putea ajuta, de exemplu, la îmbunătățirea școlilor, dotarea spitalelor, amenajarea parcurilor sau ar putea susține o organizație nonprofit. Indiferent de cauza aleasă, comunitatea se va bucura de beneficii, iar compania va avea de câștigat de pe urma imaginii pozitive create în ochii consumatorilor. 

Așadar, motivația din spatele acțiunilor caritabile se poate manifesta sub diferite forme; fie că este strict legată de satisfacția personală sau, dimpotrivă, urmărește un obiectiv economic pe termen lung, este un avantaj pentru companii să aleagă o cauză socială pe care să o susțină și să contribuie la o comunitate mai bună.