Cum alegem liceul potrivit

Cum alegem liceul potrivit Cum alegem liceul potrivit

Chiar și pe timp de pandemie, sunt zeci de mii de elevi care își pun aceeași întrebare – Care este liceul potrivit pentru mine?

Educația din România este clar delimitată de arealul din care provii. Astfel, sistemul de învățământ este slab dezvoltat pe plan național, mai ales în spațiile rurale. În satele din România se dezvoltă ușor o educație primară, destinate eleviilor din clasele 1-4, însă accesul la școlile gimnaziale sau liceale este încă slab extins, ceea ce face ca elevii din sate să se deplaseze zeci sau sute de kilometri pentru a participa la învățământul public superior.

Elevii care provin din orașele mai mari au posibilitatea de a evalua școlile ciclului superior și de a decide daca acestea le pot amplifica interesul pentru învățătură, însă înafara școlilor cu specific (vezi- școala de dans, școala de arte plastice, școala de arhitectură, etc.) toate au specificații similare.

Economia Socială care vine în sprijinul comunității are acum o nouă latură, o latură a unui grup țintă foarte bine stabilit care nu cunoaște încă variantele educației care îi poate schimba perspectiva asupra vieții.

Ajutorul necesar eleviilor dat de către elevi

Registrul Educațional Alternativ vine cu o propunere interesantă- o platformă online pe care mii de elevi își exprimă opinia despre liceul în care își petrec mai mult de 5 ore pe zi în timpul săptămânii. Platforma REAL este un instrument online de căutare pentru licee, care vine în sprijinul eleviilor de clasa a 8-a când aceștia se întreabă pe ale cărei bănci de liceu își vor petrece următorii 4 ani. Echipa acestui proiect este alcătuită din 9 elevi și studenți, care se ocupă de clee 4 departamente- Comunitate, Imagine, Financiar și Tehnic.

Componentele topului sunt formate atât din date obiective colectate din cadrul instituțiilor publice, dar și date subiective, colectate direct de la liceeni, părinții acestora sau profesori.

Care sunt cele 6 perspective care definesc căutările eleviilor

Desigur, fiecare elev este diferit și cercetează domeniul liceelor pentru a-l găsi pe cel care se potrivește cel mai bine. Platforma REAL propune o repartizare și evaluare a liceelor conform celor 6 piloni principali căutați de elevi.

  • Oportunități – categoria care le vorbește eleviilor despre toate activitățiile extrașcolare la care au acces de-a lungul celor 4 ani de studiu. Această categorie atrage prin modul în care elevii sunt supuși unor probe sau evenimente în cadrul cărora trebuie să iasă din zona lor de comfort și să își dezvolte latura de comunicare.
  • Comunitate – categoria care prezintă spiritul liceului și modul de integrare al noului student în comunitatea liceală. O comunitate puternică formează un grup integru și dedicat care poate cu ușurință să păstreze în timp o entitate unită.
  • Organizare – Categoria care discută despre amplasarea geografică a liceului și despre modul în care sunt organizate cursurile. Mulți elevi aleg un liceu anume prin simplul fapt că acesta este aproape de casă sau prin dorința aprigă de a merge la un liceu care programează orele de curs in timpul dimineții.
  • Personal – categoria care analizează relațiile cu personalul liceului și integritatea profesorilor.
  • Resurse – categoria care pune în echilibru resursele și facilitățile unității de învățământ. Aceasta categorie este cu atât mai importantă acum, pe durata pandemiei, având în vedere schimbarea statutului de învățământ din offline în online.
  • Experiență – categoria în care elevii, părinții și profesorii își expun opiniile și experiențele personale, fie ele pozitive sau negative.  

Proiect profund afectat de pandemie

Ca multe alte instituții, asociații și ONG-uri, Platforma REAL și echipa a fost slab prezentă datorită condițiior stricte impuse de pandemie. Majoritatea activității REAL era direct în școli și în licee, prin intermediul Ambasadorilor REAL care prezentau proiectul prin diferite evenimente în unitățile de învățământ. Cum acestea sunt mutate în domeniul online, echipa REAL nu își poate desfășura în mod normal activitatea, însă este prezenta online cu diferite modalități prin care elevii își pot antrena materia cenușie precum teatru, operă, audiobook-uri, Biblioteci online, muzee online, s.a.m.d.

Sursa: aici.