Inspirație internațională pentru economia socială- munca în echipă curăță planeta

Inspirație internațională pentru economia socială- munca în echipă curăță planeta Inspirație internațională pentru economia socială- munca în echipă curăță planeta

Așa cum chiar Ministerul Muncii definește principiile economiei sociale, solidaritatea și responsabilitatea colectivă sunt două elemente cheie către succesul economiei sociale locale. O comunitate în care este depistată o problemă reală marchează deja începutul gândirii colective. Așadar, o masă de oameni poate crea bazele unei organizații sau instituții care are metodele de soluționare a problemelor. Atunci când problema este identificată ca fiind una colectivă, participarea la un eveniment social are caracter voluntar si liber.

Atunci când se vorbește de România, se aduc în discuție bogăția în resurse naturale și în resurse umane, dar si modul în care cele două formează o legătura sensibilă din punct de vedere al bunastării individuale. Mai precis, atunci când țara este suficient de populată, resursele naturale sunt consumate abundent, de multe ori fără a avea o limitare spre a nu se depăși materialele disponibile. Întocmai de aceea este absolut necesară o educație ecologică a cetățenilor- pentru a întelege că o țară sănătoasă promovează o națiune sănătoasă.

Gunoiul în spațiul public- cel mai mare inamic al prosperității

Let’s Do It! Romania este o organizație non-guvernamentală inspirată dintr-un proiect Estonian, ce are ca primă viziune o țară cu 0 deșeuri. Având deja o experiență de peste 10 ani, organizația a reușit să dobândească renumele de cea mai mare mișcare socială din România, adunând peste 1.900.000 de volunari de-a lungul celor 10 ani.

România a generat în 2018 mai mult de 270 de kilograme de deșeuri per persoană. Totuși, sub 10% din acestea au fost reciclate, restul ajungând la gropile de gunoi de la marginile orașelor dar și aruncate în natură.

Valorile unei organizații puternice ce activează în economia socială

Având în vedere ca obiectivul organizației este impunător, este necesară stabilirea intregii structuri a acestui proiect. Dintre valorile pe care se construiește Let’s Do It! Romania, putem identifica fericirea și încrederea, curajul, spiritul de doer (a se implica, nu numai a vorbi), sustenabilitatea și echipa.

Ținta proiectului poate fi posibilă numai cu o implicare totală a voluntarilor, o comunitate cu un spirit de echipă format de către inițiatorii proiectului, acțiune care definește noțiunea de economie socială.

Proiecte in derulare și continuarea activității sociale

Organizația menține interesul și participarea constantă a echipei de voluntari prin organizarea evenimentelor care aduc țelul principal mai aproape de împlinire.

Ziua de Curățenie Națională este principalul proiect care a inspirat înființarea Lets Do It Romania. Frumusețea acestui eveniment vine din participarea oamenilor care au ocupații diferite- medici, actori, muzicieni, politicieni, profesori și multe alte domenii.

Aplicația TrashOut este un alt succes al acestei organizații, prin ușurința de a semnala locația și cantitatea deșeurilor, de a repera focarele de poluare și de a realiza un eveniment pentru colectarea deșeurilor.  

Lets Get Green este o campanie de educație în regiunea de Sud Est a României. Mai mult de 43.000 de elevi au fost educați pe teme ecologice în zona Dunării.

Un alt proiect care a identificat nevoile comunitățiilor identificate de organizație este Let’s Share & Care, un proiect care a adunat mai mult de 3,5 tone de domații de haine, încălțăminte, jucării, rechizite și mobilier și a donat spre 2 școli cu copii nevoiași.

Un ultim proiect este Let’s Do It, Corporate!,care își dorește implicarea angajațiilor de la companiile mari în voluntariat și educarea acestora spre o atitudine responsabilă față de mediul înconjurător.

Susținere masivă în spatele proiectului

Succesul proiectului este posibil si prin prisma unei conumicări cursive si constante cu comunitatea lui. Astfel, organizația reușește transmite mesajele tuturor participanțiilor prin intermediul a doi parteneri media, mai mult de 35 de parteneri, peste alte 45 de firme susținătoare, 7 susținători media, 8 parteneri instituționali , 19 organizații partenere și 7 organizații naționale susținătoare.

Surse: aici si aici.