Covoare care fac o schimbare

Jaipur Rugs Jaipur Rugs

Jaipur Rugs este o afacere de familie care combină obținerea profitului cu realizarea unui impact social, într-un mod de care să beneficieze toate părțile interesate: consumatorii și familiile lor, artizanii și familiile lor, furnizorii, cumpărătorii și canalele cu care lucrează, dar și angajații lor. Este o întreprindere socială care conectează meșteșugul rural cu piețele globale.

Covoarele fabricate de Jaipur Rugs se pot găsi în hoteluri de lux și proiecte corporative, de la Soho House Mumbai până la birourile LinkedIn din Bangalore, printre multe alte locuri de top. De asemenea, ele sunt considerate cel mai căutat brand pentru proiecte personalizate.

Brandul exportă astăzi în peste 60 de națiuni și se regăsesc și în casele multor celebrități. Fondatorul, Nand Kishore Chaudhary, a creat un model de afaceri unic, care oferă mijloace de trai pentru artizani, direct la ușa lor. Aceasta a schimbat practica standard de implicare a intermediarilor pentru a lucra cu comunitățile artizanale .

Jaipur Rugs angajează bărbați și femei care locuiesc în cele mai îndepărtate părți ale Indiei, cu acces limitat sau chiar inexistent la vreun mijloc de transport. Cea mai mare provocare din viața acestor artizani este naveta serviciu-casă. Unul dintre principalii diferențiatori ai modelului Jaipur este capacitatea unui artizan de a lucra de acasă.

Printr-o rețea de bază care necesită suport logistic specializat, materia primă este livrată la domiciliul unui artizan, care lucrează pentru produsul final. Pentru a se asigura că viitori clienți primesc produse de înaltă calitate, experții de calitate inspectează covoarele pentru a urmări progresul și materialele folosite. După finalizare, covorul este ridicat de la ușa țesătorilor și trimis în următoarea etapă. Aceste vizite asigură, de asemenea, că țesătorii sunt plătiți în fiecare lună.

Aceste rețele se întind pe 600 de sate din India, conectând peste 40.000 de artizani. Aceștia au astfel capacitatea de a lucra de acasă mai confortabil decât majoritatea antreprenorilor și angajaților din întreaga lume.

Jaipur Rugs cred în inovare și actualizare constantă, astfel încât au început să folosească noi platforme și tehnologii digitale. Acum utilizează machine learning și inteligență artificială pentru a îmbunătăți experiența clientului, oferind un mediu presonalizat în funcție de nevoile și preferințele acestora.

Obiective și perspective de viitor

Următorul lor scop este de a se concentra pe storytelling. Scopul lor este acela de a educa clientul prin intermediul povestirilor și de a construi o legătură directă între aceștia și artizani. Vor să reducă diferența dintre artizanii din mediul rural și consumatorii globali. În acest sens, au creat Knots of Compassion, un program prin care consumatorii au șansa de a petrece o zi în satele cu artizani .

După ce au realizat o prezență semnificativă pe piața americană și în încă 60 de țări, aceștia așteaptă cu nerăbdare să se lanseze atât țările din Europa, cât și în alte locații din India. Au deschis recent un magazin în Rusia. În plus, au deschis și două noi showroom-uri în 2019: unul în Mumbai și cealaltă în Dheli.

Sursa: