Povestea mea de bine, de la IDEE la SUCCES! N.C.C DOING S.R.L.

ncc doing ncc doing

Următoarea poveste de succes pe care o vom prezenta este diferită în sensul în care, la baza ei, se află o altă formă de organizare. Firma N.C.C DOING S.R.L. este o întreprindere socială de inserție, ceea ce înseamnă că are, permanent, cel puțin 30% din personalul angajat aparținând unui grup vulnerabil. Scopul său principal îl reprezintă lupta împotriva excluziunii, discriminărilor și șomajului prin inserția socioprofesională a persoanelor defavorizate.

Administratorul acestei societăți a ajuns la ideea afacerii din pasiunea pentru frumos și dragostea pentru flori, totul începând cu ocazia nunții surorii sale. Atunci a avut prima interacțiune cu furnizorii locali de servicii de organizare evenimente și a conștientizat că piața nu oferă varietatea și calitatea pe care el și familia sa le căutau. Astfel, a pus bazele unei firme de organizare evenimente speciale care va avea un punct de lucru în orașul Râmnicu Sărat (dar cu activitate desfășurată la nivel național), folosindu-se de abilitățile sale de management si planificare, dar și de experiența unui alt membru fondator în organizarea evenimentelor de acest tip și în decorare și realizarea de aranjamente florale.

 

De asemenea, în analiza pieței, echipa a observat și o creștere a cererii de evenimente, având în vedere amânările din anul precedent din cauza pandemiei, anunțându-se un calendar aglomerat pentru perioada următoare.

Proiectul vine și ca urmare a identificării nevoii sociale a lipsei locurilor de muncă în comunitatea județului Buzău, iar misiunea lor socială vizează contribuția la scăderea ratei șomajului și a creșterii integrării femeilor pe piața muncii. După cum statutul de întreprindere social de inserție presupune, 1 angajat va face parte din categoria persoanelor cu dizabilități, iar 2 vor fi aleși din categoria persoanelor peste 55 ani, cu accent pe femei.

Serviciile pe care firma le va oferi sunt complete și integrate, astfel încât clienții care apelează la ei să beneficieze atât de consiliere inițială în ceea ce privește alegerea și stabilirea aspectelor generale ale evenimentelot, precum tematica nunții, alegerea localului, dar și pe toata durata de desfășurare a colaborării cu echipa.

Pe lângă serviciile oferite persoanelor fizice (prin organizarea nunților, botezurilor etc), firma oferă și servicii persoanelor juridice, prin organizarea evenimentelor sociale/ CSR, conferințelor, simpozianelor, seminariilor, sesiunilor de instruire sau lansărilor de produse/servicii și a altor evenimente de acest tip. Ca o evoluție firească în dezvoltarea afacerii, se dorește o diversificare a activității și, astfel, satisfacerea creșterii cererii înregistrate în cadrul pieței de consum. Echipa vizează extinderea ofertei de servicii, atragerea de noi clienți și pătrunderea pe noi piețe pentru ca firma să beneficieze constant de un backup în ceea ce privește realizarea surselor de venit.

Pentru a realiza misiunea socială, sunt deja planificate colaborări și parteneriate cu serviciile publice de asistență socială și agențiile de ocupare a forței de muncă pentru identificarea potențialilor angajați, dar și măsuri de acompaniament pentru persoanele angajate, din categoria celor defavorizate, cu scopul de a le asigura inserția profesională și socială –

informarea, consilierea, accesul facil la cursurile de formare, adaptarea locului de muncă la capacitatea persoanei etc.

Sunt, însă și câteva provocări pentru echipă, având în vedere că este vorba de un domeniu în care fidelizarea clienților necesită timp, este un număr mic de personal calificat pe piață și există o fluctuație mare de angajați. De asemenea, se tem și de tendința demografică în scădere din ultimii 5 ani, de schimbările legislative, de amânarea organizării nunții sau a conceperii unui copil în cazul cuplurilor tinere, dar și de prelungirea pandemiei, toate acestea reprezentând amenințări pentru activitatea societății.

Asa cum au observat fondatorii încă din analiza inițială a pieței, nicio firmă din cele identificate drept concurente în zonă nu oferă o gamă all inclusive de servicii necesare realizării unui eveniment complet. În plus, firmele care oferă aranjamente florale se axează doar pe produsele pentru mese, neavând capacitatea de a oferi și décor pentru spațiul în care se desfășoară evenimentul. Nicio altă firmă concurentă nu oferă servicii foto de tipul Magic Mirror și nici servicii de planificare a nunții.

Oferirea de servicii complete este elementul diferențiator al acestei afaceri, astfel încât clienții să nu mai fie nevoiți să apeleze la alți furnizori. Cu sigurață, serviciile de calitate și experiența membrilor își vor spune cuvântul încă de la primele colaborări pe care firma le va avea, iar clienții multumiți de gama largă de servicii nu vor întârzia să apară!