Povestea mea de bine, de la IDEE la SUCCES! ZEYA AESTHETICS S.R.L

 ZEYA AESTHETICS S.R.L  ZEYA AESTHETICS S.R.L

Întreprinderea socială pe care o vom prezenta astăzi constă într-o firmă de design de articole vestimentare din județul Vrancea, Zeya Aesthetics. Echipa fondatoare își propune să creeze colecții pentru femei, bazate pe simplitate și eleganță, din materiale de calitate superioară, iar cromatica folosită va fi elementul distinctiv al brandului. Această nișă a pieței este una insuficient valorificată în țara noastră în acest moment. Deși există destul de multe companii textile în România, acestea își bazează activitatea pe outsourcing și nu pe design- ul sau confecționarea unor produse care să aparțină unui brand românesc.

Astfel, echipa Zeya Aesthetics își propune să schimbe această practică, producând etic și sustenabil. Din punct de vedere al produselor, obiectivul este acela de a crea două colecții pe an cu următoarele caracteristici:

  • colecție de primăvară-vară ce va urmări o paletă de culori pastelate, în care vor fi incluse rochii de zi, cămăși, fuste și pantaloni;
  • colecție de toamnă-iarnă ce va urmări o paletă de culori neutre și va cuprinde articole vestimentare precum pulovere/cardigane, pantaloni și rochii.

În plus, un aspect social al activității acestei firme este reprezentat de furnizarea de articole vestimentare elevilor cu posibilități financiare reduse, care au nevoie de astfel de bunuri pentru a-și continua studiile. Educația reprezintă principalul piston care a împins mai departe dezvoltarea oricărei societăți și oricărei țări, iar pentru ca un tânăr să obțină rezultate academice decente sau bune este nevoie ca anumite aspecte ale vieții lui să fie asigurate. Hainele pe care membrii le vor oferi acestor tineri îndeplinesc exact acest scop, bazându- se în special pe satisfacerea nevoii de stimă de sine.

Misiunea socială a întreprinderii se concentrează pe furnizarea de articole de îmbrăcăminte necesare dezvoltării persoanelor care fac parte din grupuri vulnerabile, în mediul socio-economic actual. Vor începe prin a ajuta persoane din Sud-Estul României și își doresc ca ulterior să extindă misiunea socială și în restul țării.

Categoriile de risc pe care le vor ajuta pot fi reprezentate de familii în condiții de risc social, atât copii, cât și părinți, dar și persoane cu vârsta de 18 ani care părăsesc centrele de plasament și intră în câmpul muncii/continuă studiile.

Modurile prin care își propun să ajungă la beneficiarii misiunii sociale sunt următoarele:

  • ompletarea unui formular pe site;
  • parteneriate cu ONG-uri care au ca scop combaterea deprivării, economia circulară, oferirea de articole vestimentare pentru persoanele din grupuri vulnerabile;
  • contact direct cu administrațiile locale și cu școlile pentru a identifica persoanele care au nevoie de articole vestimentare;
  • contact direct cu servicii de incluziune pe piața muncii pentru a ajuta persoanele în căutare de job-uri, dar care nu posedă ținutele vestimentare potrivite pentru interviuri.

Concret, rezultatele sociale preconizate ce vor veni ca o consecință a activității sociale a întreprinderii vor fi următoarele:

  • furnizarea de articole vestimentare necesare adaptării în societate a persoanelor din grupuri vulnerabile, precum: familii în condiții de risc social, atât copii, cât și părinți, dar și persoane de 18 ani care părăsesc centrele de plasament și intră în câmpul muncii/continuă studiile;
  • scăderea ratei sărăciei, care în 2017 era de 29,6%;
  • scăderea ratei șomajului;
  • scăderea ratei de abandon școlar, care în 2018 era de 2,85%, prin furnizarea de articole vestimentare necesare mersului la școală.

Profilul clienților lor este reprezentat de persoane din mediul urban, cu acces la dispozitiv electronic si internet, introvertite sau care nu își doresc să piardă mult timp în magazine. Consumatorii cărora se adresează sunt preponderent persoane care pun accentul și pe următoarele valori: sustenabilitate, producția în România, reciclare, incluziunea socială a celor din grupurile vulnerabile, donarea hainelor vechi, promovarea tuturor mărimilor, combaterea fast fashion-ului (haine produse în masă, lipsite de calitate și care își pierd din valoare odată cu schimbarea trendului), dar și minimalismul.

Piața românească nu este aglomerată de proiecte sau companii care să se ocupe cu design de haine sustenabile. Vor avea, cu toate acestea, competiție pe nișa selectată, unde competitorii sunt diverși. România are însă nevoie de branduri originale, iar echipa Zeya Aesthetics își propune să aducă o cu totul abordare pieței românești. Faptul că articolele lor se vor baza pe principii foarte bine definite, unice pe piața românească (folosirea de produse din materiale de înaltă calitate, autohtone sau eco-friendly, design minimalist și universal realizat de persoane cu experiență în domeniu) va reprezenta un enorm avantaj în fața majorității hainelor produse de concurență. În plus, partea socială a proiectului nu trebuie sub nicio formă ignorată.

  • Un alt element diferențiator este și faptul ca, pe lângă serviciile de vânzare, firma va oferi următoarele facilități:
  • Posibilitatea de a vedea gratuit noile colecții prin intermediul prezentărilor noastre online;
  • Reduceri în seara prezentărilor;
  • Transport gratuit pentru comenzi ce vor depăși o anumită sumă;
  • Posibilitatea returnării articolelor în termen de 30 de zile, cu garanția returnării sumei integrale;
  • Ambalarea produselor pentru a evita deteriorarea lor.

Totodată, fondatorii iau în calcul o campanie de reciclare a hainelor vechi în parteneriat cu ONG-uri ce susțin misiunea lor socială. Campania va fi pentru încurajarea economiei circulare, prin preluarea de către curier, în momentul livrării produselor noastre, a articolelor vestimentare vechi, dar în stare bună, pe care clienții nu le mai poartă și care vor putea ajunge la persoane din grupuri vulnerabile.

Așteptăm cu nerabdarea lansarea primei lor colecții, având în vedere impactul social pe care această echipă și l-a propus!