O lume nouă

O lume noua O lume noua

În sfera economică se vorbește despre un nou tip de criză, iar din ceea ce vedem, productivitatea a scăzut, industriile offline se clatină, iar cele de capital sunt cele mai afectate. Cu toate acestea, nu chiar totul stă pe loc. Cum omenirea se adaptează circumstanțelor, prezentul dictează schimbări. În puzzle-ul timpurilor noastre, trebuie să analizăm ce piese consideră antreprenorii că vor fi de folos.

Work from home

Printre lucrurile certe ce vor avea loc după pandemie, se numără cu siguranță și schimbarea percepției asupra work from home. În primul rând, gigantul social media, Twitter, a declarat că angajații săi vor putea lucra de acasă pentru totdeauna, dacă își doresc. Analizele acestei perioade au arătat că lucratul de acasă a fost un succes pentru multinaționala americană. Totodată, Google și Facebook au anunțat că toți angajații lor pot lucra de acasă până la sfârșitul anului 2020. Mai mult, companiile fac studii la momentul actual pentru a analiza eficiența muncitului de acasă. La prima vedere, datele arată că angajații care locuiesc pe cont propriu au fost mai productivi în această perioadă. În schimb, cei care au familii nu au fost.

Așadar, oare va mai fi nevoie de atâta spațiu pentru birouri după pandemie?

Ce va fi mai important pentru angajați, socializarea la locul de muncă sau eliminarea drumului dus-întors și confortul de ,,acasă”?

Personal, mi-ar plăcea să pot alege.

Creativitatea

Așa cum am menționat la început, prezentul modelează omul. Drept urmare, cum marile companii și-au spus cuvântul prin work from home, patronii de restaurante au dat și ei dovadă de multă inspirație. Astfel, respectând normele de distanțare socială și reîncepând activitatea, un restaurant din Amsterdam a construit căsuțe din plastic în jurul fiecărei mese.

În Ocean City, Maryland, patronul unui restaurant a inventat o soluție foarte haioasă pentru a-și redeschide restaurantul. Astfel, toți clienții săi trebuie să îmbrace un colac de salvare uriaș dacă vor să ia masa împreună sau să ciocnească o halbă de bere.

Totodată, Burger King nu s-a lăsat nici el mai prejos, iar pentru clienții săi din Germania a creat coroane uriașe din carton. Clienții au fost amuzați, dar și recunoscători pentru creativitatea gigantului fast food.

Servicii și solidaritate

Ar putea fi surprinzător, însă România este unul dintre cei mai inovatori actori ai Europei din acest punct de vedere: antreprenorul Victor Iancu a lansat împreună cu alți trei români platforma Vecinultau.ro. Datorită acestei platforme, persoanele care nu-și pot face singure cumpărăturile, precum persoanele în vârstă, au posibilitatea de a apela la un voluntar din apropiere care să-i ajute. Mai mult, platforma oferă alternative și pentru procurarea de medicamente și plimbatul prietenului patruped. (Pentru mai multe detalii, puteți vizualiza platforma aici!)

Încă un antreprenor român care a venit cu soluții practice pentru a trece cât mai repede peste situația actuală este Ștefan Mandachi. El a oferit 90 de camere în hotelurile sale din zona Moldovei pentru autoritățile care luptă împotriva virusului Covid-19. De asemenea, prin intermediul restaurantelor sale, Spartan și Hercule, face încă un gest de Bine și oferă o masă caldă în fiecare zi pentru cadrele medicale și polițiștii care trebuie să meargă la locul de muncă.

Nu în ultimul rând, companiile de ridesharing precum Uber, FREE NOW și Bolt au regândit modelul de business. Astfel, Uber și FREE NOW oferă curse gratuite personalului medical, iar Bolt a creat Business Delivery pentru a ajuta firmele să transporte marfa. Niciun cost adițional nu se aplică în aceste condiții.

Concluzia acestui articol nu poate fi una prea entuziastă. Trăim vremuri dure pentru economie și societate, însă tocmai în astfel de perioade responsabilitatea socială poate ieși la suprafață mai puternică decât a fost vreodată. Putem spera că va fi mai bine și ne putem bucura de faptele bune și de solidaritatea celor din jurul nostru, ori, de ce nu, acestea pot veni chiar din partea noastra! Cei prezentați în articol nu au renunțat, iar la rândul nostru, nici noi nu trebuie să o facem.