Povestea mea de bine, de la IDEE la SUCCES! Turism Tulcean SRL

Turism Tulcean SRL Turism Tulcean SRL

Poate că nu mulți dintre voi știu că numărul de turiști care vizitează anual Dobrogea de Nord este de 250.000, cu un procent de 90% național. În 2019, numărul de turiști care au vizitat Delta Dunării a fost de 170.000, astfel încât județul Tulcea a înregistrat cea mai mare creștere de turiști noi din țară. Din această piață, turismul autentic și tradițional este evaluat la circa 10%, cu un potențial de creștere către 30%. Aceasta este piața pe care o vizează o echipă care a pornit o afacere socială care își propune promovarea ofertei turistice a Dobrogei de Nord din perspectiva oamenilor și tradițiilor din acest loc.

Cei cinci membri fondatori au în plan crearea unui portal web în cadrul căruia să popularizeze oferta turistică a 100 din cele 450 de structuri de cazare existente în Deltă și să prezinte cel puțin 20 de oameni, afaceri și povești autentice, astfel încât să atragă un interes de aproximativ 50.000 de vizite pe an.

Ca urmare, vor căuta și documenta pe site cât mai multe povești, afaceri de familie, meșteșuguri și experiențe autentice care să constituie o ofertă turistică diferită față de cea existentă în acest moment pe piață. Alături de aceste povești și oameni, în portalul web creat vor fi publicate și soluții de cazare și experimente care se potrivesc specificului locului, preluate de la clienții site-ului pe baza unui abonament anual.

Site-ul de prezentare va cuprinde, pe langa poveștile beneficiarilor sociali, despre care vom vorbi imediat, și harta principalelor atracții sau experiențe turistice din zonă, colecții de trasee turistice de o zi, un weekend sau o săptămână în Tulcea, secțiune de cazare, una de articole, dar și una de recomandare.

Ca orice afacere de bine, și aceasta are o misiune socială, iar misiunea acestor fondatori este aceea de a crește importanța turismului autentic, ecologic, sustenabil, de calitate, dar și educarea publicului în acest domeniu și oferirea de șanse crescute afacerilor tradiționale. Grupurile țintă (familiile/persoanele) vor fi susținute prin asigurarea unei prezențe individuale pe platforma web și li se vor facilita întâlniri cu turiștii care doresc să aibă o experiență diferită a tradițiilor locale. Integrarea acestor povești individuale punctuale în cadrul unui proiect care prezintă ofertă generală turistică le va pune în valoare și le va oferi vizibilitatea și contextul în măsură să le crească interesul.

Din principalele rezultate sociale pe care intenționează să le obțină enumerăm:

  • Promovarea pe site a 20 de povești locale ale beneficiarilor misiunii sociale;
  • Popularizarea pe platforma a 5 tradiții locale mai puțin cunoscute;
  • Angajarea a 3 persoane cu vârsta peste 55 de ani.

Beneficiarii misiunii sociale se vor împărți în:

  • Păstrători ai tradițiilor locale, depozitari ai meșteșugurilor sau experiențelor autentice, ale căror povești vor trezi interesul pentru un anume loc sau experiență;
  • Cei care reînvie și demonstrează aceste experiențe și le pot oferi turiștilor interesați în cadrul unui model economic.

Aceștia vor primi expunerea necesară pentru a-și dezvolta și crește afacerile și pentru a se conecta mai bine circuitului turistic autentic și sustenabil.

Clienții societății Turism Tulcean SRL vor fi pe de o parte clienții plătitori (entitățile care oferă servicii turistice – de cazare, de alimentație publică, servicii conexe turismului, asociațiile care au aceeași viziune și abordare autentică a experienței acestor locuri și autoritățile locale alături de care speră să integreze programe comune pentru un turism sustenabil și promovarea valorilor autentice) și clienții vizitatori (generaliștii – cei care caută informații despre petrecerea unei vacanțe în zonă, beneficiarii calificați – cei care caută o experiență diferită de turismul de masă și beneficiarii specifici – turiști focusați, cu o nevoie specifică: detalii despre un loc, un serviciu despre care probabil au auzit în altă parte și pe care vor să îl verifice sau să îl obțină).

Concurenții lor au o abordare oarecum hibridă a informației și se concentrează exclusiv asupra stabilirii unei relații de consum eficiente și concrete. Au constatat o abordare de turism de masă a concurenților principali, lipsită de oferte specifice legate de valoarea și autenticitatea acestor locuri. Din acest motiv, fondatorii cred că această nișă a turismului autentic este într-o continuă creștere și că vor veni destul de mulți clienți spre acest gen de oferte.

Concluzia este aceea că mare parte din comunitățile locale angrenate în activități tradiționale încearcă să se adapteze, însă fără să înțeleagă exact valoarea dată de specificul local. Cei care conștientizează acest lucru și încep să aibă cereri pentru experiențe autentice se găsesc în situația în care nu știu cu ce să înceapă sau ce presupune efortul de a te dezvolta în această direcție.

În acest context, suntem siguri că inițiativa fondatorilor platformei Turism Tulcean SRL va educa publicul pieței turistice și va susține oamenii implicați în viața locală, ajutând la creșterea veniturilor și a standardului de interacțiune cu turiștii în aceeași măsură în care eforturile lor se reîndreaptă către prezervarea si punerea în valoare a experiențelor autentice locale.